formación
Cursos

Curso Valenciano Superior 25ª Edición

Bonificable por la Fundación Tripartita

AÑADIR A CALENDARIO
FECHA INICIO 02/02/2016
FECHA FIN 28/06/2016
HORARIO 15:30 a 17:30
LUGAR Sede del MICOF Paterna
Colegiados 250,00€ (250,00€ + 0% IVA)
No Colegiados 350,00€ (350,00€ + 0% IVA)
Pre Colegiados 200,00€ (200,00€ + 0% IVA)
Colegiados no ejercientes 200,00€ (200,00€ + 0% IVA)
Colegiados otros colegios profesionales: 275,00€ (275,00€ + % IVA)
Plazas ilimitadas presenciales
El periodo de matriculación finalizará el día 01/01/1970 a las

OBJECTIUS GENERALS

  1. Analitzar textos orals i escrits, en la varietat estàndard i en les diferents varietats diatòpiques i històriques de la llengua (especialment en l'àmbit acadèmic i dels discursos d'opinió).
  2. Produir i analitzar textos orals i escrits adequats, coherents, cohesionats i correctes (especialment de l'àmbit acadèmic i d'opinió).
  3. Utilitzar el llenguatge per a l'obtenció i el tractament de la informació i per a la transmissió de coneixements.
  4. Interpretar i valorar les obres literàries a partir del coneixement de les transformacions dels gèneres al llarg de la història.
  5. Valorar la importància de l'acostament a la nostra literatura per accedir al propi patrimoni cultural i per afavorir actituds positives envers la llengua i la cultura pròpies.
  6. Sistematitzar les reflexions sobre l'estructura interna de la llengua i sobre les seues condicions d'ús.
  7. Valorar la problemàtica que comporta el procés de normalització lingüística, a partir de l'anàlisi dels processos de normativització i d'estandardització i de la situació legal, social i cultural actuals.

OBJECTIUS ESPECÍFICS

1-Entendre i llegir tot tipus de textos en qualsevol varietat dialectal i en varietat estàndard, i en qualsevol registre lingüístic.

2-Parlar i escriure amb absoluta correcció en la varietat estàndard en els registres d'ús general

3-Utilitzar les regles (generals i particulars) i les excepcions que regeixen l'ortografia, la pronúncia i l'entonació en textos formals, i comprendre el funcionament i el sistema fonològic de la llengua.

4-Utilitzar les regles (generals i particulars) i les excepcions que regeixen la morfologia i la sintaxi, i analitzar l'estructura morfològica i sintàctica dels diversos tipus d'oracions i de l'estructura del discurs.

5-Comprendre i analitzar els principals elements que intervenen en el procés de comunicació.

6-Analitzar els registres lingüístics usuals.

7-Conèixer àmpliament el lèxic i analitzar-lo tenint en compte:

  • Els procediments de formació de mots: habilitació, derivació i composició.
  • La distribució geogràfica: mots locals o d'ús general.
  • L'origen: arcaismes, cultismes i neologismes.
  • La relació entre els diversos àmbits de la cultura i el lèxic: lèxic general i específic, locucions, frases fetes i refranys.
  • Relacions lexicosemàntiques: el sentit figurat (metàfores i comparacions), polisèmia, sinomímia i antonímia.
  • Reculls lèxics: diccionaris i vocabularis.

CONTINGUTS-TEMARI

A. COMPRENSIÓ I PRODUCCIÓ DE DISCURSOS

  1. Textos orals i escrits (en tots els àmbits d'ús, especialment en l'acadèmic i en els dels discursos orientadors i reguladors de l'opinió i de la conducta), tot identificant-ne els procediments ¿lingüístics i no lingüístics¿ emprats per a transmetre la informació i per a crear estats d'opinió.
  2. Trets caracteritzadors de totes les varietats i especialment l'estàndard.
  3. Discursos amb finalitats diferents (informatius, prescriptius, predictius, lúdics i argumentatius), d'acord amb unes determinades seqüències textuals (sobretot aquelles amb finalitats diverses (d'estructura narrativa amb la intenció d'informar, d'estructura descriptiva amb la intenció de prescriure, etc.)
  4. Característiques culturals, sociològiques i ideològiques de l'emissor d'un text i també de les circumstàncies de lloc i de temps en què s'ha produït.
  5. Manifestacions del sistema gènere-sexe en l'activitat comunicativa: els comportaments verbals discriminatoris.
  6. Mitjans per transmetre informació de manera implícita.
  7. Textos orals en la varietat estàndard en contextos de situació formals i informals.

B. REFLEXIÓ LINGÜÍSTICA

  1. Procediments que contextualitzen el text: Per transmetre implícitament informació (pressuposicions, oracions de relatiu, adjectivació, sintagmes nominals definits, nominalitzacions, construccions clivellades, interrogatives parcials, oracions completives depenents de verbs factius i contrafactius, verbs o marcadors aspectuals).Fórmules del llenguatge administratiu.
  2. De cohesió: Per fer progressar la informació (progressió de tema constant, lineal i de temes derivats).Progressió temàtica (el·lipsi, demostratiu i/o substitució sinonímica, repetició total o parcial, hiperònims i hipònims).
  3. Àmbit de l'oració i de la paraula.

3.1 Fonologia i ortografia:

  • Aprofundiment en els conceptes (fonema i so, l'AFI).
  • Fonètica sintàctica (elisió, sinalefa, emmudiment, neutralització, sonorització).
  • Vocalisme oriental i occidental.
  • Consonantisme (dialectalisme).
  • Signes de puntuació (casos particulars).

3.2 Morfosintaxi:

  • Oració composta (juxtaposada, coordinada, subordinada).
  • Sintagma nominal (inserides substantives i adjectives, de relatiu).
  • Verb (irregulars amb radical velaritzat, formes no personals).
  • Sintagma verbal (inserides adverbials, de gerundi i de participi).
  • Combinacions de pronoms.
  • Revisió de preposicions i conjuncions.

3.3 Lèxic:

  • Origen i formació de mots (arcaismes, cultismes, neologismes, prèstecs; habilitació, derivació, composició).
  • Aprofundiment en la variació lexical segons el registre, l'adequació i el dialecte.
  • Modismes i frases fetes.
  • El sentit figurat.
  • Llenguatges d'especialitat.
Farmacias abiertas y de urgencia más cercanas